Google dünyanın en büyük arama motorudur. her gün mülyonlarca insan ihtiyaç duydukları ürünleri veya hizmetleri Google arama ağı üzerinde aramaktadır. Bu nedenle herhangi bir ürün veya hizmet sunan bir işletme için bu platformda görünür bir konumda olmak oldukça önemlidir. Google üzerinden ürün ve hizmet arayan binlerce potansiyel müşteriye erişebilmek için görünür olan alan arama sonuçlarının ilk sayfasıdır.
Ancak Google arama sonuçlarında ilk sayfada olabilmek kolay değildir. Özellikle rekabetin yüksek olduğu ve yüzlerce hizmet veren firmanın web sitesinin bulunduğu internet ortamında Google arama sonuçlarının ilk sayfasında sadece 10 adet görüntüleme alanı vardır. Arama sonuçlarının ilk sayfasını oluşturan bu 10 birimlik alanda en iyi performansa sahip, en doğru ve alakalı bilgileri sunan firmaların web siteleri bulunur. Bu organik arama sonuçlarıdır. Bu alanda ki sıralamaların değişmesi de doğal olarak sık olan bir durum değildir.
İşte bu noktada Google ilk sayfa sonuçlarında görüntülenemeyen fakat ürün ve hizmetlerini arayan potansiyel müşterilere ulaştırmak isteyen firmalar için Google Ads reklamcılık hizmetini devreye sokmuştur. Bu sayede işletmeler belirli reklam bütçeleri doğrultusunda arama sonuçlarının ilk sayfasının en görünür olan kısımlarını satın alabilmektedir.
GOOGLE REKLAMLARI NASIL VERİLİR?
Google reklamları bir dijital pazarlama ürünüdür ve bu reklamcılık alanında çok derin stratejik uygulamalar yapılabilmektedir. Bu nedenle Google reklamları basit şekilde hazırlanıp sunulan bir reklamcılık hizmeti değildir.
Öncelikle yetkili bir gmail hesabı üzerinde oluşturlmuş olan reklamcılık panelinde gerekli reklam ayarları eksiksiz şekilde doğru yapılandırmalıdır. Çünkü Google reklamları diğer reklam veren rakipleriniz ile işletmenizi açık arttırma usülü rekabete sokacak ve her bir tıklama başına maliyet yansıtacaktır. Dolayısı ile alakasız yapılan aramalardan alacağınız gereksiz tıklamalar reklam bütçenize önemli ölçüde zarar verir.
Bu sebeple Google reklamcılığı üzerine uzmanlaşmış dijital reklam ajansları ile çalışılması reklam kampanyanızdan beklediğiniz ticari sonuçları kazanmanız için önemlidir.
Google Reklam Hesabı Oluşturma
- Öncelikle Müşterilerimizin Hedef ve Beklentilerini Dinliyoruz
- İşletmenin Hedefleri Doğrultusunda Kelime Analizleri Yapılır
- Yapılan Kelime Analizlerinden Yüksek Verim Verecek Olanlar Belirlenir
- İşletme Hedefleri Doğrultusunda Reklam Stratejisi Belirlenir
- İşletme İçin Reklam Bütçesi Önerisi Yapılır
- Doğru reklam Zaman Planlaması yapılır
- Rakiplerinizin Önünde Yer Almanız İçin Gerekli Optimizasyonlar Uygulanır
- En Düşük Tıklama Maliyetleri İçin Kelime Başı Kalite Puanınız Yüksek Olmalıdır. Bunun İçin Web Sitenizde ki Gerekli Düzenlemeleri Yapıyoruz
- Aylık Olarak reklam Performanısnızı Raporluyoruz
GOOGLE REKLAMLARININ AVANTAJLARI
Google reklamları işletmelere arama ağı sonuçlarında en görünür olan bölümde yayınlanmaları için fırsat verir. Bu şekilde işletmenin hizmet verdiği alan ile ilgili yapılan arama sonuçlarında görünmesi sağlanır. Bu da işletmeye hergün yüzlerce potansiyel müşterinin erişmesi için imkan doğurur.
Google reklamları ile arama sonuçlarında görünür olmak işletmenin iş hacminin ve kazançlarının yükselmesine katkı verir. İşletmeler isterse bulunduğu şehrin genelinde, bulunduğu semt veya ilçe çevresinde, bulunduğu coğrafi bölge içerisinde, bulunduğu ülke genelinde veya uluslararası alanda istediği noktalara reklam vermesine imkan verir.
Bu ayarlar işletmenin üretim ve hizmet kapasitesine göre değişmektedir. Google bu sayede yerel küçük işletmelerden, devasa iş hacmine sahip büyük kuruluşlara kadar geniş bir yelpazede işletmelere dijital reklamcılık olanağı sunar.